"Het kind dat mee moest spelen" geschreven door Rico Bulthuis. In dit boek heeft Bulthuis herinneringen uit zijn vroege jeugd vrijelijk bewerkt tot een tragi-komedie over een vijfjarig jongetje dat zijn frivole tante op overspel betrapt en daarin een rol krijgt toebedeelt. Een tante om nooit te vergeten! Geliefd bij kinderen, maar door volwassenen gehaat en gevreesd om haar moordende practical jokes. Als het kind in zijn argeloosheid tantes amoureus amusement openbaar maakt, worden de sluizen van haat en bemoeizucht wijd opengedraaid. De familie voert een drama op, maar omdat het fatsoen van weleer geen schandaal gedoogde, komt de waarheid op haar kop te staan. Voor het kind betekent dat een drijfjacht naar de eenzaamheid, waarbij hij het spel van de 'grote mensen' mee moet spelen. Zachte kaft, 1978 uitgeverij Leopold, 117 blz. Het boek is in goede staat. Doe een goed bod en zie ook mijn andere advertenties. Gecombineerde verzending is mogelijk. (Stk1) Ook heb ik van deze schrijver het boek "De schim van Joyce Herfst" in de verkoop en wel onder mijn ander boekenaccount genaamd boekstore. (Zie onderstaande regel) Zie voor meer boeken mijn ander account genaamd boekstore, zoekwoord: sophokles elektra |
| meer info |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten